Om arbejdet i bestyrelsen

Bestyrelsen for Veng Skole & Børnehus er en fælles bestyrelse for både Børnehuset og skolen. Bestyrelsen består af op til 9 forældrerepræsentanter, som udpeger formand og næstformand, samt 3 medarbejderrepræsentanter, skoleleder, daglig leder, adm. leder og i nogle tilfælde suppleanter.

Bestyrelsen har en række formelle opgaver, som den tager sig af såsom tilsyn med skole og børnehus, godkendelse af budgetter og høringsret, når kommunen arbejder med beslutninger, der vedrører vuggestue, børnehave, skole og fritid.

Derudover har vi i vores bestyrelse tradition for at tage emner op, som har generel interesse for alle forældre eller en gruppe af dem.

Bestyrelsesarbejdet er en rigtig god indfaldsvinkel til at få indblik i og indflydelse på dit barns vuggestue-/børnehave-tid og skolegang. Der er valg til bestyrelsen hvert andet år i april.

Har du som forælder generelle emner, som du ønsker taget op, er du velkommen til at tage fat i en af forældrerepræsentanterne i bestyrelsen.