Veng Skole & Børnehus

Begivenheder og ferier

BEGIVENHEDER og TRADITIONER

I Børnehuset slår vi katten af tønden til fastelavn og spiser fastelavnsboller. Vi har hvert år kunstprojekt, hvor vi er kunstneriske og udstiller værkerne ved en fernisering for forældre. Til bedsteforælderdagen i december dufter det af jul over hele huset, vi bager sammen og laver juledekorationer eller andet pynt. Til Skt. Hans holder vi fest, laver hekse og brænder bål.

Børnehaven og Vuggestuen har faste ture ud af huset. Det kan være til skovhytten, som ligger i skoven overfor skolen. Her leder vi efter dyr i skovbunden, laver bål, spiser madpakker, gynger eller hygger i hytten. Andre gange går turen fx til spejdergrunden eller vi leger på sportspladsen.

I skolen er en af de store begivenheder skolefesten i foråret, hvor 6. klasse opfører en forestilling for alle børn og forældre. Derefter er der fællesspisning og børnenes boder åbner med aktiviteter, konkurrencer, café mm.
Vi har lejrskoler på forskellige klassetrin: indskoling har overnatning på skolen hvert andet år, Midt'n er på lejr hvert andet år, og 6. kl. har en afslutningstur.
1-2 gange om året planlægges en feature-uge, hvor vi har haft emner som superhelte, middelalder, skolegang i 1954, krop og motion, og "Veng-købing" som er en uge opbygget som en by med virksomheder, banker, bamseinstitution, biograf, caféer, frisørsalon og meget andet sjovt. I oktober har vi den traditionelle motionsdag.
I juni holder korene på skolen billedkunst- og koncertcafé, hvor børnene optræder og fremviser deres kreative værker.
På Store Legedag i september er skolebørn og nogle gange børnehavebørn sammen om at lege forskellige børnelege og hvor de kommer rundt på forskellige planlagte aktiviteter.

SFO'n og Klub'n holder fastelavnsfest med tøndeslagning, udklædning og fastelavnsbollespisning. Børnene fra begge afdelinger har en årlig fodboldturnering i Borgernes Hus, hvor der kæmpes igennem. SFO'n tager på tur til Hørning Musikfestival, hvor de oplever musik og sjove aktiviteter, og mødes med andre børn.

FERIER

Skolens ferieplan kan ses her

Pasning i forbindelse med skoleferier:
Børnehuset, SFO og klub har oftest åbent for tilmeldte børn i forbindelse med ferier og helligdage.
Så vidt muligt forsøger vi at afvikle alle medarbejdernes ferie i uge 29+30. Der kan i specielle tilfælde arrangeres nødpasning eller pasning i anden institution efter aftale. Grundlovsdag 05.06. og Juleaftensdag 24.12. er lovmæssige lukkedage for alle afdelinger.