... Vil du vide mere?

Er du interesseret i at vide mere om Veng Skole & Børnehus, er du velkommen til at kigge lidt rundt på legepladserne osv., eller kontakte os for rundvisning. Det er også muligt at få tilsendt mere information om børnenes dagligdag i Børnehuset og i skolen - send en mail på veng@skanderborg.dk

Skoleleder Linda Kolling, 87 94 22 53, linda.kolling.pedersen@skanderborg.dk
Daglig leder i Børnehuset Gitte Jakobsen, 87 94 22 54, gitte.jakobsen@skanderborg.dk
Adm. leder Helle Lambertsen, 87 94 22 52, helle.lambertsen@skanderborg.dk

--0--

MEGET MERE END BARE EN SKOLE

Veng Skole & Børnehus er meget mere end bare en skole:

Vi ved at sang giver en god start på dagen, derfor har skolen hver morgen fællessamling. Her samles alle elever og voksne i forhallen til fællessang og beskeder. Der synges alt fra børnesange, kanoner, viser og salmer, og ofte er der bevægelse og dans involveret med små koreografier, som børnene har lært. Nogle af eleverne har meldt sig til at lede morgensangen på skift, og musiklærer Petsi akkompagnerer sangen på klaver. Også forældre deltager gerne i morgensangen, når de afleverer barnet.
På samme måde bruger vi samlingerne i Børnehuset til at synge gode børnesange, gerne kombineret med bevægelse.
Sang fylder også i løbet af skoledagen, hvor børnene har korsang fast på skemaet. Læs artiklerne nedenfor om fokus på det enkelte barn, men også om at korsang er med til at "Der skal gøres plads til vi'et" og "Fra morgensang til fællessang".

Læs også artiklerne nedenfor om bogskabet, hvor du kan hente eller aflevere bøger uden for skolen og give læseinspiration videre til dit barn - om at rejse i litteraturen i faget dansk i skolen - om hvordan 5. og 6. kl. arbejder med biodiversitet i projekt Vild med vilje -  om hvordan børnene arbejder med at udvikle sig i Fælles fokus på medbestemmelse -  om hvordan vi har Mobilfri skoletid og dermed tid til leg og fællesskab - hvordan vi fik vuggestuebørn med i landsbyordningen "Så lykkedes det: Vuggestue" - om Veng Skole & Børnehus' Venner - om feature-ugen hvor skolebørnene opbygger og arbejder i minisamfundet "Vengkøbing" en uge - om "Duften af håndsprit" i Børnehuset i foråret 2020 - om "Et barn kan da godt dirigere et orkester" som et led i kulturpakkerne på skolen. Og meget andet.

Artiklerne har været bragt i bladet Sognet i løbet af de seneste år.

På rejse i litteraturen.pdf

Shape Created with Sketch.

Der skal gøres plads til viet.pdf

Vild med vilje.pdf

Fælles fokus på medbestemmelse.pdf

Mobilfri skoletid.pdf

Fra morgensang til fællessang.pdf

Så lykkedes det Vuggestue i Veng.pdf

Veng Skole og Børnehus Venner dec19.pdf

Vengkøbing mar20.pdf

En duft af forår.pdf

Shape Created with Sketch.

Et barn kan da godt dirigere et orkester

Vi er online!.pdf

Shape Created with Sketch.

Den legende vej til skolebænken.pdf

Vi vil fællesskabet.pdf

Fra lille til stor.pdf