Om SFO'n

I SFO'n tilbyder vi indskolingsbørn en tryg og udviklende base efter skoletid. Det er lyst og engagement, der driver værket. Her er plads til kreativitet og begejstring, og det må meget gerne være lidt sjovt og lidt skørt. Og en smule vildt ind imellem!

Nogle gange er det børnene, der finder på aktiviteter. Andre gange de voksne.
Og aktiviteterne spænder vidt. Fra stille, kreative sysler til leg og spil i gymnastiksalen eller en tur på inlinere i skolegården. Vi får masser af frisk luft og vind i håret på vores skønne udearealer, hvor der er plads til at krudte af og til at bruge fantasien.

Selv krudtugler har dog brug for fred og ro og tid til fordybelse indimellem. En gang ugentlig laver vi bålmad, og her kan det være befriende bare at sidde og kigge ind i flammerne. Eller man finder et stille hjørne, hvor man kan tegne, spille, sy eller …...

Hver dag serverer SFO'n frisk eftermiddagsmad, så børnene har lidt energi til overs til resten af eftermiddagen.

Vi har flere faste aktiviteter, som vi holder fast i. Det er hyggeligt med traditioner, det er noget som børn senere vil kunne tænke tilbage på i voksenlivet. Af faste ting har vi fx fastelavn, fælles årlig udflugt for hele indskolingen, fodboldturnering med klubben og udflugt til Hørning Musikfestival.

Der leges i sandkassen

Rent praktisk

SFO'n er åben om morgenen kl. 6.15 til kl. 7.50, og den åbner igen når børnene får fri om eftermiddagen til kl. 17, fredag til kl. 16.30.

SFO'n har oftest åbent for tilmeldte børn i forbindelse med ferier og helligdage.
Så vidt muligt forsøger vi at afvikle alle medarbejdernes ferie i uge 29+30. Der kan dog arrangeres nødpasning eller pasning i anden institution efter aftale. Grundlovsdag og 24. december er lovmæssige lukkedage.

Ind- og udmelding af  SFO foregår på skanderborg.dk/pasning med NemID, og her findes også information om takster for pladserne.

Har du lyst til at høre mere om SFO'n eller besøge os, er du meget velkommen.