Brug af digitale medier

I dagligdagen bruger vi ikke digitale medier sammen med børnene. Det er et bevidst valg, bakket op af bestyrelsen. En sjælden gang kan vi dog finde på at sætte en børnefilm på tv'et.

Når vi bruger digitale medier kan det fx være til at søge informationer i samspil med børnene, fx hvis vi finder et insekt eller en plante vi ikke kender. Vi bruger dem også engang imellem til at finde sange, til fx stopdans, fagter og bevægelseslege-/danse.

Vi bruger iPads som arbejdsredskab i forhold til sprogstimulering, bl.a. app'en ”Hit med Lyden”, som er udviklet til at understøtte sprogarbejdet. Det er også det arbejdsredskab, som vores tilknyttede logopæd benytter.

Børnene får en sjælden gang lov til at spille spil, som vi mener kan være et redskab til at styrke barnets næste udviklingstrin.