Hvis dit barn har særlige behov

For at sikre bedst mulighed for barnets udvikling har vi forskellige redskaber, vi tager i brug,  og sparringspartnere, vi samarbejder med, fx talepædagog, fysioterapeut, socialrådgiver og psykolog.

Sproget spiller en central rolle i barnets udvikling og har stor betydning for den daglige kommunikation. Det er derfor vigtigt, at alle børn har gode muligheder for at udvikle deres sproglige kompetencer. Vi laver sprogvurderinger på børnene, og i gangsætter særlige sprogstimulerende tiltag, hvis der er behov for det.

Nogle gange er der behov for at mødes til et tværfagligt samarbejdsmøde, hvor forældre, pædagoger, psykolog og andre relevante deltagere mødes om, hvad vi kan gøre for bedst at sikre barnets trivsel og udvikling.

Hvis I i en periode har noget, I bøvler med i jeres familie i forhold til opdragelsen og samværet med jeres barn, har I mulighed for at kontakte sundhedsplejersken, som jo kan hjælpe med råd i forhold til renlighed, søvn, kræsenhed mv. Der kan også være hjælp at hente hos den forebyggende socialrådgiver, som kan yde rådgivning i forhold til, hvordan man er en familie i trivsel. Begge fagpersoner må kontaktes direkte af forældre, der har brug for hjælp. Find kontaktoplysningerne her på hjemmesiden under Kontakt -> Samarbejdspartnere.