Velkommen til!

Velkommen i både Vuggestuen, Børnehaven, Skolen, SFO'n og Klub'n. Et stærkt og trygt sted til børn mellem 0 og 13 år. Alt samlet på ét sted. Alle kender alle. Det giver trygge børn, og så giver det os mulighed for at skrue et godt tilbud sammen, så dine børn trives og udvikles bedst muligt.

Det tætte samarbejde mellem afdelingerne sikrer sammenhæng i børnenes hverdag.
På den måde kan vi meget bedre tage hånd om hvert enkelt barn, så overgangen fra det ene trin til det næste bliver tryg og velforberedt, både for de, der bare ”smutter igennem” og især for de, som har behov for lidt ekstra støtte eller opmærksomhed.
Også derfor har vi rullende overgange. Dvs. barnet kan rulle på en af de 4 årlige rul fra børnehave til skole/sfo og fra indskoling/sfo til Midt'n/klub. I stedet for at alle ruller en gang årligt i august, ruller børnene videre, når de er klar til det.

Sammenhængen styrkes yderligere ved samarbejde mellem afdelingerne, fx har de ældste børnehavebørn faste dage på skolen, hvor de mødes med deres gamle kammerater og lærer både skolen og børn og voksne at kende.

To andre varemærker for Veng Skole & Børnehus er et aktivt ude-/fritidsliv og sang. Vi har naturområder med sports- og spejderfaciliteter lige uden for døren, og som nabo har vi en stor skov med vores egen bjælkehytte samt to sheltere.  Børnene i skolen har korsang fast på skemaet og synger morgensang hver dag. Også i vuggestue og børnehave synger børnene til samlingerne.

Veng Skole & Børnehus huser børn primært fra 7 landsbyer i De 7 Dale: Jeksen, Mesing, Forlev, Hårby, Søballe, Veng og Nr. Vissing. Vi ligger 7 km nord for Skanderborg med bus til døren.

Er du blevet nysgerrig for at vide mere om stedet, er du velkommen til at kontakte os på veng@skanderborg.dk eller på 87 94 22 50.